Info voor ziekenhuizen

Ingetrokken producten beheer je van verzending tot vergoeding via onze webapplicatie 'Intrekkingen'. Lees hier hoe je dat kan doen.

Nieuwe zending

In de eerste module "Start een nieuwe zending" van de webapplicatie "Intrekkingen" kan je de terug te sturen producten elektronisch registreren door enkel de aantallen in te geven. Voor ziekenhuisapotheken die IMV beoefenen bestaat de mogelijkheid om per eenheid in te geven indien de firma ontblisterde verpakkingen aanvaardt. De unidosissen moeten duidelijk geïdentificeerd zijn met de productnaam en het lotnummer die aan de vereisten van de intrekkingslijst beantwoorden. Indien niet, moet de apotheker een bewijs van traceerbaarheid via zijn software aan DGO bezorgen. 

Eenmaal de aantallen geregistreerd zijn, wordt er een zendingsbon in pdf-formaat gegenereerd. De zendingsbon druk je af en voeg je toe aan de terug te sturen verpakkingen. Op de colli met de terug te sturen verpakkingen kleef je een etiket “recall by APB – Pakket voor CSP-Movianto”. Deze etiketten heb je ontvangen via de Korte Berichten maar kan je ook zelf afprinten via de webapplicatie​ of via de website. 

Nl   Recall by Apb Etiket

 

De terug te sturen colli (met de zendingsbon en voorzien van een etiket “recall by APB – Pakket voor CSP-Movianto”) geef je vervolgens mee aan je groothandelaar(-verdeler) die het op zijn beurt aan CSP-Movianto zal bezorgen voor de logistieke afhandeling of je bezorgt de colli rechtstreeks aan CSP-Movianto. 

Opgelet!

  • D​e producten die per vergissing naar CSP-Movianto teruggestuurd worden en die niet aan de criteria van de intrekkingslijsten voldoen, mogen niet terug in de distributieketen gebracht worden en zullen vernietigd worden. Je zal hiervoor ook geen vergoeding ontvangen.
  • De logistieke afhandeling van de intrekkingen gebeurt bij CSP-Movianto. Verpakkingen die naar DGO verzonden worden, zullen aldus niet aanvaard en vergoed worden.
  • Verpakkingen die naar CSP-Movianto worden verstuurd zonder zendingsbon uit de webapplicatie Intrekkingen zullen niet aanvaard en vergoed worden. ​

Mijn zendingen

De beheermodule "Mijn zendingen" laat toe om op elk moment een overzicht en een detail van je reeds verzonden zendingen te consulteren. Je kan hier eveneens opvolgen of jouw zending ontvangen werd door CSP-Movianto, onze logistieke partner, en de vergoedingswijze voor elk product. ​

Vergoeding

Bij de intrekking van een product uit de markt bestaan volgende mogelijkheden voor de vergoeding:

  • D​e firma staat zelf in voor de creditering of vervanging van de verpakkingen van elke individuele apotheker, ziekenhuis en groothandelaar(-verdeler).
  • De verpakkingen worden terugbetaald via DGO (wij verzoeken de firma's dat de terugbetalingsprijs zo bepaald wordt dat de apothekers, ziekenhuizen en groothandelaar(-verdeler) geen financieel verlies lijden voor een intrekking waarvoor ze niet verantwoordelijk zijn).

De derde module van de webapplicatie "Mijn terugbetalingen" geeft een overzicht van al je teruggestuurde producten met hun wijze van vergoeding en status van terugbetaling indien deze uitgevoerd wordt door DGO.

Deze terugbetalingen worden gegroepeerd en een 4-tal keer per jaar uitbetaald.

Een e-mail wordt verstuurd met een aankondiging van terugbetaling, waarbij je gevraagd wordt om via "Mijn Apotheek/Mijn Profiel" jouw gegevens (o.a.  bankrekeningnummer) na te kijken en indien nodig aan te passen zodat een correcte uitbetaling kan gebeuren.

Deze module biedt eveneens de mogelijkheid om de details van afgesloten of lopende terugbetalingen te raadplegen.

Creditnota's worden per e-mail (e-invoicing) verzonden en kunnen geraadpleegd worden in "Mijn Apotheek/Mijn Profiel" > "Mijn facturen".​

Ga naar de webapplicatie

Intrekkingen

Deze applicatie laat je toe om op een praktische manier jouw intrekkingen te beheren.