Hulp nodig?
APB biedt een hele waaier aan diensten, webapplicaties en tools die voorbehouden zijn voor zowel de leden als voor andere gezondheidswerkers. Om toegang te verkrijgen tot deze online diensten en tools, en zo te kunnen genieten van de informatie in het deel MyAPB van onze website, dient u te beschikken over een APB login.
Om erachter te komen of je in aanmerking komt voor een APB login, of voor andere vragen, kun je contact opnemen met onze Ledendienst.
Als je contact wilt opnemen met een andere afdeling van APB, raadpleeg dan onze contactpagina.
Wat is je APB-login?
Je e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord vormen samen je APB-login, een unieke persoonlijke sleutel die je toegang verleent tot het beveiligde gedeelte van de website www.apb.be (MyAPB).
Hoe een APB-login aanmaken?
Op de homepagina van onze website klik op de knop 'MyAPB' in de rechterbovenhoek van uw scherm.
Op de welkomstpagina klik je vervolgens op ‘Nieuwe gebruiker’.
Maak op deze webpagina je persoonlijke APB-login aan (voer je e-mailadres in).
Vul een persoonlijk e-mailadres in om de inschrijvingsprocedure voor de aanmaak van een APB-login, op te starten. Klik op ‘Opslaan’.
Persoonlijke gegevens
Vul daarna je persoonlijke gegevens in.
Functies
Duid je activiteitensector en je functie aan.
Kies je activiteitssector
- Apotheek open voor het publiek of ziekenhuisapotheek (eigenaar, titularis, adjunct, assistent...) Werkzaam of niet werkzaam
- Faculteit Farmaceutische Wetenschappen (professor, student)
- Andere (gezondheids- en verzorgingssector, farmaceutische industrie, groothandel...)
Vervolledig vervolgens je aanvraag. Je krijgt dan een overzicht van je gegevens te zien. Op dat moment kan je nog eventuele wijzigingen aanbrengen. Als je gegevens correct zijn, dan klik je op ‘Opslaan’.
Na het versturen van je aanvraag, ontvang je binnen de 48 uur op het door jou gebruikte e-mailadres een bevestigingsmail van APB. Hierin vind je een link om je wachtwoord in te stellen.
Klik op ‘Aanvragen verificatiecode’, en je ontvangt meteen een e-mail met een verificatiecode*. Vervolgens neem je deze code over in je inschrijvingsaanvraag en klik op ‘Verifieer code’. Je komt nu in een scherm terecht waarin je je wachtwoord kan bevestigen. Daarna kan je meteen je APB-login gebruiken.
*Neem zeker een kijkje in je spam-folder indien je geen e-mail hebt ontvangen.
Wat als je je wachtwoord bent vergeten?
Wanneer je je wachtwoord bent vergeten, dien je een nieuw aan te vragen door in de welkomstpagina op ‘Wachtwoord vergeten?’ te klikken.
Geef vervolgens je e-mailadres in en klik op ‘Aanvraag verificatiecode’. Je ontvangt dan meteen per e-mail een verificatiecode. Neem deze code over in je inschrijvingsaanvraag en klik op ‘Verifieer code’. Stel vervolgens een nieuw wachtwoord in.
*Neem zeker een kijkje in je spam-folder indien je geen e-mail hebt ontvangen.
Wanneer neem je zeker contact op met de Ledendienst?
- Je voormalig e-mailadres is niet meer beschikbaar omdat je mailaccount werd afgesloten of omdat je net afgestudeerd bent (studentenaccount stopgezet).
- Je denkt dat een andere persoon gebruik maakt van je APB-login.